Jaká je optimální denní dávka vitamínu C?

Dávkování vitamínu C závisí ve velké míře na věku.

Pro věk 0-1 rok je to 50 mg,
pro věk 1-3 roky se jedná o dávku 60 mg,
věk 4-6 let 70 mg, ve věku 7-10 80 mg,
11-14 let 90 mg
pro věk 15-18 let 100 mg.
v dospělosti 70 až 100 mg

Samozřejmě při vyšší fyzické námaze se množství vitamínu C zvyšuje o 10 mg. Během dospělosti je denní dávka zhruba 70 až 100 mg. Dále je tato potřeba navyšována při různých onemocněních jako jsou infekce a hojení ran. Ženy v těhotenství by měly užívat asi 110 mg a při kojení až 140 mg vitamínu C.



Recepty s vitamínem C

Smoothie s Vitamínem C

V zimních obdobích je lidský organismus často oslabený a je tedy častěji doplňovat vitamín C jako prevenci proti chřipkám a nachlazením. Udělejte si chutné Smoothie, které Vám doplní Vitamín C.

více...


Šípkový čaj pro doplnění vitamínů

Přišel podzim a s ním i nachlazení a chřipkové období. Ideální čas si pravidelně doplňovat vitamíny pro posílení Vaší imunity. Uvařte si chutný šípkový čaj, který je skvělým zdrojem vitamínů.

více...