pomeranč

Vitamín C

Vitamín C je nejznámějším a nejrozšířenějším vitamínem vůbec. Vitamín C si člověk nedokáže vyrobit sám a tím pádem musí být pravidelně doplňován. Přesný chemický název vitamínu C je kyselina askorbová. Vitamín C Číst dále »

kiwi3

Jaká je optimální denní dávka vitamínu C?

Dávkování vitamínu C závisí ve velké míře na věku. Pro věk 0-1 rok je to 50 mg, pro věk 1-3 roky se jedná o dávku 60 mg, věk 4-6 let 70 mg, Číst dále »

Jak pomáhá vitamín C

Lidské tělo potřebuje každý den určité množství vitamínů. Vitamíny lze přijímat v různých formách. Samozřejmě velký význam mají živiny, které jsou obsaženy v čerstvé stravě. Jako příklad lze uvést vitamín C. Celkově lze tento vitamín považovat za nejznámější. Lidský organismus si nedokáže vitamín C vyrobit sám a na nás je jeho pravidelné doplňování.

Při užívání vitamínu C je třeba dbát na správné dávky a rozložení. Při pravidelném braní je důležité zvážit celkový zdravotní stav. Dávkování vitamínu C se může dále určovat podle věku, záleží také na psychické a fyzické námaze. Na trhu existuje velké množství přípravků s obsahem tohoto vitamínu. Vybírat můžeme opravdu z širokého množství druhů a kombinací vitamínu C.

Jako optimální se tedy jeví příjem vitamínů jak z čerstvé stravy, tak pomocí tabletek. Potravinové doplňky umožňují pravidelně dodávat lidskému tělu potřebné dávky. Zvyšuje se tak odolnost organismu před nachlazením a eliminuje se riziko alergií. Vitamín C disponuje také schopností urychlit proces hojení a příznivě působí na křečové žíly.

Nezvaní hosté v domácnosti a na zahradě

Potkani se objevili v Evropě na začátku 18. století. Velké rozšíření těchto tvorů proběhlo z Anglie, kde potkani žili ve městech společně s krysami. Když se podíváme na rozdíl mezi krysou a potkanem, zjistíme, že krysa žije převážně v suchém prostředí. Vyhledává tedy půdy a ostatní suchá místa. Potkani jsou naopak rádi ve vlhkém prostředí. Žijí hlavně v kanálech, sklepích a v blízkosti vody.

Myši se vyskytují všude, kde jsou lidé. Myš domácí je tak nejrozšířenějším hlodavcem světa. Myši se za dlouhá staletí přizpůsobily životu v lidských domácnostech. Myš se dokáže přizpůsobit i chladnému prostředí. Její srst je teplá a velmi hustá. Dále má tento hlodavec výborný sluch, čich a dokáže vydržet dlouhou dobu bez potravy.

Švábi patří k nejstarším skupinám hmyzu. Existuje kolem tří tisíc druhů tohoto hmyzu. Několik desítek druhů švábů se vyskytuje v Severní Americe. Švábi se vyskytují hlavně v místech, kde je mnoho nečistoty. Patří tak mezi velké škůdce potravin. Švábi jsou dobře přizpůsobeni k rychlému pohybu díky plochému tělu.

Vitamín C

pomeranč

Vitamín C je nejznámějším a nejrozšířenějším vitamínem vůbec. Vitamín C si člověk nedokáže vyrobit sám a tím pádem musí být pravidelně doplňován. Přesný chemický název vitamínu C je kyselina askorbová. Vitamín C je důležitý pro svůj široký rozsah příznivých účinků. Vitamín C chrání především tkáňové buňky a je prospěšný proti škodám, které v organismu působí volné radikály. Vitamín C je účinný antioxidant a tím pádem chrání organismus před chorobami srdce a onemocněním rakovinou.

Vitamín C je obsažen ve všech tělesných tkáních, pomáhá posilovat buněčné stěny a vlásečnice. Dohromady s vápníkem je činitelem při tvorbě a udržování kolagenu v těle. Kolagen je důležitou látkou v těle, drží pohromadě všechny buňky a dává pružnost a sílu jednotlivým tkáním. Kolagen tak chrání tělo před různými pohmožděninami, zlomeninami nebo před praskáním kapilárních cév. Dále udržuje dobrý stav vaziva a podporuje hojení. Má důležitý význam v tom, že brání cizorodým látkám vstoupit do tělních buněk.

Jaká je optimální denní dávka vitamínu C?

kiwi3

Dávkování vitamínu C závisí ve velké míře na věku. Pro věk 0-1 rok je to 50 mg, pro věk 1-3 roky se jedná o dávku 60 mg, věk 4-6 let 70 mg, ve věku 7-10 80 mg, 11-14 let 90 mg a pro věk 15-18 let 100 mg. Samozřejmě při vyšší fyzické námaze se množství vitamínu C zvyšuje o 10 mg. Během dospělosti je denní dávka zhruba 70 až 100 mg. Dále je tato potřeba navyšována při různých onemocněních jako jsou infekce a hojení ran. Ženy v těhotenství by měly užívat asi 110 mg a při kojení až 140 mg vitamínu C.

Powered by WordPress | Designed by: photography charlottesville va | Thanks to ppc software, penny auction and larry goins